Web Design
Τι είναι το Community Marketing; Τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματά του

Τι είναι το Community Marketing; Τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματά του

Την σημερινή εποχή οι πελάτες δεν αναζητούν μόνο ένα εξαιρετικό προϊόν, αλλά μια αυθεντική ανθρώπινη σύνδεση τόσο με την εταιρεία όσο και με την κοινότητα που την περιβάλει. Βλέπουν όλο και περισσότερο τις αποφάσεις αγοράς τους ως αντανακλάσεις της ταυτότητάς τους, καθώς και των κοινοτήτων στις οποίες ανήκουν. Η εξέλιξη αυτή στον κόσμο των επιχειρήσεων καθιστά το Community Marketing ένα κρίσιμο συστατικό των σύγχρονων στρατηγικών στο Marketing. Όχι μόνο γίνεται πιο αποτελεσματικό, αλλά οι πελάτες σήμερα έχουν χάσει την εμπιστοσύνη τους σε πολλές τυπικές πρακτικές του Digital Marketing, όπως η πληρωμένη διαφήμιση και οι προωθητικές ενέργειες στις οποίες βασίζονταν μέχρι τώρα οι εταιρείες.

Τι είναι το Community Marketing;

Το Community Marketing είναι η σύνδεση μιας επιχειρήσεις με μια συγκεκριμένη κοινότητα, χρησιμοποιώντας μια πλατφόρμα για την επικοινωνία, την ανταλλαγή αξιών και τη δημιουργία αμοιβαίου ενδιαφέροντος. Οι επιχειρήσεις μπορούν να επιλέξουν να συνεργαστούν με καθιερωμένες ομάδες ή να δημιουργήσουν τις δικές τους. Είτε έτσι είτε αλλιώς, η δημιουργία κοινότητας απαιτεί από τις επιχειρήσεις να ξεκινήσουν συνομιλίες  και γενικά ευκαιρίες για σύνδεση (όπως εκδηλώσεις ή ομάδες). Η οικοδόμηση της κοινότητας είναι μια μακροπρόθεσμη διαδικασία που απαιτεί φροντίδα, προσπάθεια και συνέπεια. Στον πυρήνα του, πρόκειται για οικοδόμηση σχέσεων και οι ισχυρές σχέσεις απαιτούν εμπιστοσύνη και χρόνο για να αναπτυχθούν.

Ποια είναι τα οφέλη και τα μειονεκτήματα του Community Marketing;

Καλύτερη εμπειρία πελατών

Με απλά λόγια, οι επιχειρήσεις που παρέχουν απίστευτη εμπειρία πελατών βλέπουν και σημαντικές αυξήσεις στα έσοδά τους.

Το Community Marketing, όταν γίνεται σωστά, δίνει στις επιχειρήσεις μία ευκαιρία για καλύτερη κατανόηση των πελατών τους και παρέχει ένα αυθεντικό σημείο επαφής για μια σειρά πρωτοβουλιών, όπως ο χειρισμός παραπόνων πελατών, η συλλογή σχολίων για τα προϊόντα κ.α.

Μεγαλύτερη συνάφεια και αξιοπιστία 

Τα αποτελεσματικά προγράμματα αφοσίωσης εμπνέουν τους πελάτες να αγοράσουν ξανά και ξανά και να δημιουργήσουν μια συνεπή σχέση με την εταιρεία σας. Μια ισχυρή κοινότητα βοηθά στην οικοδόμηση αυτής της συνέπειας, καθώς τα μέλη της αλληλοεπιδρούν μεταξύ τους και βασίζονται το ένα στο άλλο για αποφάσεις αγοράς.

Ανάπτυξη της επιχείρησής σας από στόμα σε στόμα

Ισχυρές κοινότητες με ικανοποιημένο κοινό γεμίζουν με πρόθυμους υποστηρικτές που προτείνουν προϊόντα και εγγυώνται την ποιότητά τους. Ανάλογα με τον τρόπο δημιουργίας μιας κοινότητας, μπορούν επίσης να αναπτυχθούν οργανικά καθώς τα μέλη μπορούν να προσκαλέσουν και άλλους να συμμετάσχουν σε αυτή την κοινότητα .

Μειονεκτήματα

Απαιτείται μεγάλη δεξιότητα

Πολλές από τις αρχές της οικοδόμησης της κοινότητας έρχονται σε άμεση αντίθεση με το παραδοσιακό Marketing. Είναι δύσκολο να εντοπιστεί το αντίκτυπο των κοινοτήτων και είναι δύσκολο να δημιουργηθούν μηνύματα υψηλής στόχευσης. Οι εταιρείες πρέπει επίσης να είναι πρόθυμες να αντιμετωπίσουν αρνητικά σχόλια με ειλικρίνεια, να μιλούν ειλικρινά και να συνεργάζονται στενά με τα μέλη της κοινότητας για να κατανοήσουν πραγματικά τις ανάγκες τους.

Μακροπρόθεσμη προσέγγιση

Αν και δεν είναι ακριβώς αρνητικό, οι επιχειρήσεις πρέπει να καταλάβουν ότι μια τέτοια στρατηγική είναι μακροπρόθεσμη και απαιτεί χρόνο για να επιτευχθεί. Η προσπάθεια συνεργασίας με μια κοινότητα για την άμεση αύξηση των πωλήσεων ή την έναρξη μιας διαφημιστικής καμπάνιας μπορεί να εγκαταλειφθεί γρήγορα, καθώς δεν θα επιτύχει. Γι’ αυτό θα πρέπει να είστε προετοιμασμένοι να επικεντρωθείτε στη μακροπρόθεσμη δημιουργία σχέσεων και στην εμπειρία των πελατών, κάτι που μπορεί συχνά να σημαίνει προηγούμενες βραχυπρόθεσμες καμπάνιες ή στόχους.

Υψηλή δέσμευση

Τέλος, το Community Marketing απαιτεί από τις επιχειρήσεις να επενδύσουν αρκετό χρόνο στην κατασκευή ή στην υποστήριξη της κοινότητας, να είναι διαθέσιμοι να ακούνε τα μέλη της, να λαμβάνουν πληροφορίες και να επικοινωνούν συνεχώς. Η ταχύτητα, η εξατομίκευση και η αυθεντικότητα είναι σημαντικά οφέλη στο Community Marketing, αλλά απαιτούν τη συνεχή προσοχή μιας ομάδας.

Share on Social Media
Σας κάλυψε αυτό το άρθρο;
Συνεχίστε να ενημερώνεστε